Krwawa rozgrywka

24 listopada 2014, 13:52

Blood Sport to system do gier zanurzających, który wg twórców, zrewolucjonizuje krwiodawstwo. Krew jest pobierana od dawcy za każdym razem, gdy straci ją w grze.



Już wkrótce odbędą się 7. mistrzostwa świata w chowanego

24 sierpnia 2016, 12:04

Mało kto o tym wie, ale od kilku lat we Włoszech organizowane są mistrzostwa świata w chowanego.


Otyłość, czynnik ryzka powstanie nowotworu, może... ułatwiać walkę z nowotworem

13 listopada 2018, 10:45

Otyłość to, po paleniu tytoniu, drugi najważniejszy czynnik ryzyka występowania nowotworów. Jednak naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis zauważyli zadziwiające zjawisko – otyli pacjenci czasem lepiej reagują na leczenie przeciwnowotworowe niż pacjenci o niższej wadze ciała


Nowo odkryte komórki kości nadzieją na leczenie osteoporozy i innych chorób szkieletu

2 marca 2021, 09:17

Nowo odkryty rodzaj komórek może stać się celem przyszłych terapii leczących osteoporozę i inne schorzenia szkieletu. Komórki, nazwane osteomorfami, zostały odkryte we krwi i szpiku przez naukowców z Garvan Institute of Medical Research. Wiemy już, że łączą się tworząc komórki kościogubne – osteoklasty – które zgodnie ze swoją nazwą mają zdolność do rozpuszczania i resorpcji tkanki kostnej.


Haptyka w iPhone - czym jest i co warto wiedzieć?

27 czerwca 2024, 15:28

Haptyka w iPhone to jedno z tych rozwiązań technologicznych, które może nie rzuca się od razu w oczy, ale znacząco wpływa na sposób, w jaki korzystamy z naszych urządzeń. Jest to technologia, która pozwala użytkownikom na odczuwanie wibracji i dotykowych reakcji na interakcje z ekranem dotykowym, co sprawia, że korzystanie z iPhone'a staje się bardziej intuicyjne i angażujące. Apple od lat inwestuje w rozwój haptyki, wprowadzając ją do coraz większej liczby funkcji i aplikacji. Ale czym dokładnie jest haptyka? Jak działa? I dlaczego jest tak ważna dla doświadczenia użytkownika? W tym artykule przyjrzymy się bliżej tej fascynującej technologii, jej zastosowaniom w iPhone'ach oraz korzyściom, jakie niesie dla użytkowników.


Sony straci na rynku konsoli?

4 lipca 2006, 10:31

Firma analityczna DFC Intelligence uważa, że Sony może przegrać na rynku konsoli. Obecnie na rynku tym liczą się trzy firmy: Sony, Microsoft i Nintendo. W ostatnich latach wyraźnym faworytem było Sony, firma która odniosła olbrzymi sukces dzięki konsolom PlayStation i PlayStation 2.


Superrealistyczne gry już za dwa lata

23 lutego 2007, 10:21

Projektanci gier komputerowych twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat technika posunie się na tyle do przodu, że postaci w grach uzyskają superrealistyczne twarze. Będą one nie tylko wyglądały jakby nie były programowane, a przeniesione na ekran za pomocą kamery.


Wii© Nintendo

Developerzy lubią Wii

11 października 2007, 10:20

Firma analityczna Screen Digest donosi, że developerzy coraz chętniej produkują gry dla Wii. Na konsolę Nintendo ukazuje się coraz więcej tytułów, a to zły znak dla Xboksa 360 i PlayStation 3.


Gimnastyka słowna i dosłowna

2 września 2008, 11:31

Gdy zawodnicy i fani jakiejś dziedziny sportu słyszą rozmowę na jej temat, aktywuje się część mózgu odpowiedzialna za planowanie i kontrolowanie określonych ruchów (Proceedings of the National Academy of Sciences).


"Złodzieje kliknięć" pozwani przez Microsoft

16 czerwca 2009, 15:44

Po rocznym śledztwie Microsoft złożył pierwszą w swojej historii skargę dotyczącą tzw. defraudacji kliknięć. Mechanizm ten polega na generowaniu fałszywych kliknięć na reklamy.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy